Leerdoel voortgang
0% Voltooid

Iedere groep op jullie locatie wil natuurlijk de Active Floor graag inzetten. Voor een effectief gebruik van de vloer is het goed om vooraf met elkaar over de volgende twee punten na te denken:

  1. De speeltijd per groep
  2. Het doel

De speeltijd per groep

  • Groepsgrootte: In kleine groepjes kan je de leerlingen gebruik laten maken van de Active Floor. De exacte groepsgrootte is afhankelijk van de spellen die je kiest. Laat je de leerlingen vrij kiezen uit de spellen, dan bevelen wij een groepsgrootte van 4 spelers aan. Wil je toch meer leerlingen tegelijkertijd laten spelen, dan kun je ze teams laten maken of om de beurt laten spelen. 
  • Tijdschema: Om de speeltijd van de Active Floor op jullie school zo effectief mogelijk in te zetten is het handig om met jouw school een schema te maken. Een voorbeeld zie je op de afbeelding hieronder.
  • Timer: Geef ieder groepje die je met de Active Floor laat spelen een timer en een speeltijd mee, zodat zoveel mogelijk groepjes aan de beurt kunnen komen.
  • Begeleiding: Voor jonge kinderen is het aan te raden een begeleider in te zetten bij het gebruik van de vloer.

Het doel

Een quiz aan het eind van een biologieles, een herhaling van de rekenstof, het spellen van woorden, het kan allemaal met de Active Floor. 

Denk van tevoren goed na hoe jij de Active Floor in wilt zetten. Doe dit aan de hand van de volgende tips om jouw speeltijd op de Active Floor zo effectief mogelijk in te zetten: 

  • Ga niet stapelen, maar vervangen: Onthoud dat de Active Floor geen extra activiteit is die je in jouw drukke schema extra moet opnemen. Gebruik de Active Floor als vervanging voor een bestaande activiteit binnen jouw schema. Wil je een groepje leerlingen de rekenstof extra laten inoefenen door middel van een sommenblad? Laat ze dit oefenen op de Active Floor!
  • Ontspanning of een leerdoel? Kies van tevoren of je de Active Floor in wilt zetten als:
    • Bewegend leren activiteit.
    • Activiteit ter ontspanning, bijvoorbeeld tijdens het speelkwartier.
  • Leerdoel: Als je de Active Floor inzet als bewegend leren activiteit kies dan vooraf welk leerdoel de kinderen gaan oefenen op de vloer. Vertel de leerlingen op basis van deze keuze welk spel ze gaan spelen en waar ze die kunnen vinden of zet hem vast klaar op de vloer. Wil je de leerlingen wat vrijer laten? Vertel dan uit welke afspeellijst met spellen ze zelf mogen kiezen.
  • Kies of maak de spellen bewust. Laat jouw (groepen) leerlingen spellen spelen die aansluiten aan hun niveau. Op die manier dragen de spellen het effectiefst bij aan de ontwikkeling van de leerlingen. 

LET OP: Onthoud dat veel lesstof of vaardigheden eerst onderwezen en begeleid ingeoefend moeten worden voordat de leerlingen het zelf kunnen gaan verwerken of inoefenen op de Active Floor. De Active Floor is geen vervanging van de leerkracht. 

image 2

Nieuw!

De Gouden Weken

Start het nieuwe schooljaar vol beweging!

Je bent er bijna!

Dank je wel!

Bevestig je aanmelding

Trek een sprintje naar je mailbox en klik op de link in de mail om je aanmelding te bevestigen. Hinkel voor de zekerheid ook even langs je spambox.

Tot snel, tot Wieblie!

Bedankt

Het is gelukt!

Jij bent een échte Wieblie!

Trek een sprintje naar je mailbox voor verdere informatie en hinkel voor de zekerheid ook even langs je spambox. Tot ziens, tot Wieblie!

Aanmelden gratis account

Het is gelukt!

Bedankt voor je aanmelding.
Jij bent een échte Wieblie!

Trek een sprintje naar je mailbox voor verdere informatie. Hinkel voor de zekerheid ook even langs je spambox. 

Tot ziens, tot Wieblie!