Leerdoel voortgang
0% Voltooid

DJ-Lab


Wat doet deze template? 

In het Dj-Lab kunnen de deelnemers hun eigen nummers mixen met behulp van vooraf bepaalde audiofragmenten/muziekstukken.

Dit template wordt gekozen wanneer de gebruiker de deelnemers creatief wil laten denken en laten samenwerken om eigen muziektracks te vormen.

Hoe in te zetten?

Het Dj-Lab bestaat uit 3 secties met elk 3 geluiden die onafhankelijk van elkaar afgespeeld kunnen worden. De deelnemers kunnen de geluiden mixen door met hun handen en voeten geluiden te activeren. Daarna kunnen ze het tempo en het volume van de geluiden instellen en kiezen of het geluid wel/niet in een lus moet lopen. Binnen het Dj-Lab leren de deelnemers onder andere de geluiden van verschillende instrumenten met elkaar te combineren, leren ze wat het verschil is tussen rock, pop en klassiek en leren ze om in een korte tijd geluiden en muziek samen te stellen.

Het Dj-Lab wordt gespeeld door 1-4 spelers. De spelers gaan aan de slag met het mixen van geluiden die vooraf aan 1 van de 3 secties toegevoegd zijn. Per sectie kunnen maximaal drie geluiden toegevoegd worden. De geluiden die je aan het Dj-Lab toevoegt moeten een mp3-formaat hebben. Daarnaast is het handig als de geluiden ongeveer hetzelfde volume hebben en redelijk bijgesneden zijn (bijvoorbeeld met het programma Audacity), zodat je geen pauze krijgt tussen herhalingen van het geluid. De positie van geluiden kun je wijzigen door ze te wisselen door middel van slepen en neerzetten.

VOORBEELDEN

Speelstukjes

Leerlingen zelf muziek laten maken (kerndoel 54) kan gemakkelijk met het template ‘Dj-Lab’. Laat de leerlingen geluiden kiezen of voeg zelf geluiden toe aan het Dj-Lab. Vervolgens kunnen de leerlingen gaan experimenteren met de geluiden door er een eigen speelstukje van te maken. De leerlingen kunnen ervoor kiezen om diverse klankkleuren terug te laten komen en herhalingen toe te voegen. Ook kunnen ze naar wens het tempo en het volume van de geluiden aanpassen.

Tegenstellingen spelen

De leerlingen laten experimenteren met tegenstellingen op het gebied van muziek? (kerndoel 54). Ook dat is mogelijk in het Dj-Lab. Door het aanpassen van het volume kun je variëren tussen harde en zachte muziekstukken. Daarnaast kun je de leerlingen bijvoorbeeld laten experimenteren met hoge en lage geluiden en snelle en langzame geluiden.

Nieuw!

De Gouden Weken

Start het nieuwe schooljaar vol beweging!

Je bent er bijna!

Dank je wel!

Bevestig je aanmelding

Trek een sprintje naar je mailbox en klik op de link in de mail om je aanmelding te bevestigen. Hinkel voor de zekerheid ook even langs je spambox.

Tot snel, tot Wieblie!

Bedankt

Het is gelukt!

Jij bent een échte Wieblie!

Trek een sprintje naar je mailbox voor verdere informatie en hinkel voor de zekerheid ook even langs je spambox. Tot ziens, tot Wieblie!

Aanmelden gratis account

Het is gelukt!

Bedankt voor je aanmelding.
Jij bent een échte Wieblie!

Trek een sprintje naar je mailbox voor verdere informatie. Hinkel voor de zekerheid ook even langs je spambox. 

Tot ziens, tot Wieblie!